Jos tiedät, miten auto etenee ruuhkassa tiedät myös, miten yrityksesi data etenee vanhoilla tietoliikenneyhteyksillä: hi-taas-ti ja n-y-k-i-e-n. Mutta ei hätää, tietoliikenteessä on selvä ratkaisu: valokuitu! Siinä tieto etenee nopeasti, edestakaisin. Viiveettä.
aa
Moni yritys käyttää vanhasta tottumuksesta tuttuja tietoliikenneyhteyksiään kuten puhelinverkon kuparikaapelia tai 4G-mobiiliverkkoa, koska paremmasta ei ole ollut tietoa.
Valokuituyhteydet ovat kuitenkin viime vuosina kehittyneet niin, että yhteys voi olla yrityksille paitsi nopeampi, myös halvempi. Valokuidun hinnan juuri omalle yrityksellesi voit laskea kätevällä laskurillamme.
Valokuitu mahdollistaa juuri halutun nopeuden
Valokuituyhteyksissä kaista ei mene koskaan tukkoon, ja siksi meidän onkin mukava tarjota ja rakentaa niitä yrityksille. Esimerkiksi vanhaa kuparikaapeliyhteyttä tai mobiiliverkkoa käyttävän yrityksen yhteyksissä on aina viivettä ja pätkimistä.
Valokuidun ehdoton plussa on myös se, että tietoliikenne on symmetristä eli yhtä nopeaa molempiin suuntiin. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että videoneuvottelut sujuvat viiveettä ja pilvessä olevat palvelut toimivat nopeasti. Valokuituun vaihtaneet yritykset ovatkin huomanneet eron nopeuksissaan selvästi. Sen jälkeen kukaan ei halua palata vanhaan!
Jos 4G-verkossa on paljon käyttäjiä, sitä käyttävä yritys on pulassa, kun se haluaisi lisää nopeutta. Operaattori ei voi lisätä kaistaa yksittäiselle yritykselle, jos tukiaseman alue on tukossa. Mobiiliverkkoa käyttävän yrityksen on varauduttava aina siihen, että datan siirtoon voi tulla viivettä tai katkoja, jos saman tukiaseman piirissä on paljon käyttäjiä. Jopa rakennuksen ohittava liikenne lisää ruuhkaa 4G-verkossa.
Meidän valokuituverkkomme ei hidastu, vaikka samassa rakennuksessa moni yritys käyttää sitä. Varmistamme aina, että jokainen yritys saa juuri sen nopeuden, minkä tilaa. Ja jos halukkaita on paljon ja yksi kuitu ei riitä, lisäämme toisen valokuidun sen rinnalle. Voimme tarvittaessa myös lisätä tai vaihtaa päätelaitteita.
Voimme siis lisätä nopeastikin kaistaa yksittäiselle asiakkaalle. Saamme pienillä muutoksilla aikaan suuria tuloksia. Vain puhelinsoitto meille riittää! Vastaamme 24/7 vuoden jokaisena päivänä.
Nopeuden nosto onnistuu kätevästi
Valokuituyhteytemme on aina nopeudeltaan 1 gigabittiä (10 kertaa 100 megabittiä), mutta asiakas voi ostaa ensin esimerkiksi 50 megaa, ja voimme nostaa nopeutta tarvittaessa myöhemmin. Toisaalta 1 giga ei ole yläraja. Voimme tarjota nopeuden tarvittaessa moninkertaisena, koska valokuituun voi lisätä kaistaa käytännössä miltei rajattomasti.
Me S1 Networksillä toimitamme valokuituyhteyksiä yrityksille, jotta ne voisivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Palvelemme asiakkaitamme ennakoivasti: seuraamme koko ajan yhteyden toimintaa ja teemme tarvittaessa muutoksia, ettei yritysten tarvitse keskeyttää omaa liiketoimintaansa.
Kun huomaamme, että jollakin yrityksellä datansiirto on kasvanut huomattavasti, kysymme, haluaako yritys ylläpitää työohjelmiensa nopeuden tai jopa kasvattaa nopeutta. Voimme lisätä kaistaa käytännössä heti. Tällainen ennakoiva palvelu on valttikorttimme, josta myös yritysasiakkaamme antavat kiitosta.
Lue myös
- Tietoisku: Laajakaistan vaihtoehdot yrityksille
- BLOGI: Symmetrinen yhteys takaa sujuvuuden
- Usein kysytyt kysymyksemme
Thomas Willberg
toimitusjohtaja & teknologiajohtaja
thomas@s1networks.fi
+358 20 7345 756
Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä
Varmista henkilöstösi tavoitettavuus Line Carrier Business Mobilella
S1 Networksin yrityksille tarjoama Line Carrier Business Mobile -liittymä toimii kaikissa kolmessa verkossa, joten sillä voidaan turvata laadukas asiakaspalvelu ja tehokas työskentely ympäri maata.
Lähiverkko ─ kaikki, mitä sinun tulee tietää
Aina, kun hankitaan nettiliittymä, tarvitsee se toimiakseen myös lähiverkon. Tässä artikkelissa kerron mitä lähiverkko on ja miksi sellainen tarvitaan?
Nopea yritysnetti edistää työtehoa ja -hyvinvointia
Kuluuko työpäiväsi tiimalasia tuijottaessa? Latautuvatko tiedostot kohtuuttoman hitaasti? Huono nettiyhteys on hyvin usein syynä tämänkaltaisiin ongelmiin.
IT-palvelujen keskittäminen kannattaa
IT-ympäristöä olisi hyvä voida valvoa kokonaisuutena yhden palveluntarjoajan toimesta, mikä tekee vian määrittämisestä huomattavasti helpompaa. Mahdollisissa vikatilanteissa tulisikin voida toimia johdonmukaisesti.