Häiriötiedotteet

Telian runkoverkossa oli häiriötilanne, joka alkoi 12:55 (korjattu)

Häiriö vaikutti osaan asiakkaidemme yhteyksistä. Vikatilanne kesti n. 10 minuuttia. Vian syytä selvitetään vielä Telian kanssa.

Mikäli ongelmia vielä esiintyy, suosittelemme käynnistämään lähiverkon aktiivilaitteita uudestaan. Mikäli yhteydet eivät edelleenkään toimi, pyydämme olemaan yhteydessä tekniseen asiakastukeemme, 020 7345 752 / support@s1networks.fi. Vikailmoituksen voit tehdä 24/7 numeroon 020 7345 753.

Pahoittelumme häiriöstä!

Verkossa laaja häiriö 18.08.2023 (korjattu)

Runkoverkossamme on laaja häiriö, joka alkoi klo 09:54.

Häiriö johtuu Pasilan runkopisteessä käynnissä olevasta sähkönsyötön häiriöstä. Vikaa selvitetään Digitan puolelta.

Päivitämme lisätietoja tilanteen tarkentuessa.

Päivitys klo 10:28: Sähköt ja yhteydet ovat palautuneet. Osa palveluista saattaa vielä olla alhaalla.

Päivitys klo 13:00: Viimeisiä palveluita palautetaan. Osa palomuuripalveluista on vielä alhaalla sähkökatkon aiheuttaman levyjärjestelmän vikaantumisen johdosta. Arviolta loput palvelut saadaan korjattua klo 14:00 mennessä.

Päivitys 22.8.2023 klo 15:35

Haluamme päivittää teitä tilanteesta, joka vaikutti meidän ja muiden Digitan teletilan asiakkaisiin. Aluksi kiitämme kärsivällisyydestänne ja ymmärryksestänne viimeaikaisten yhteyshäiriöiden aikana.

Häiriön syyksi on paljastunut odottamaton tapahtuma, joka vaikutti kaikkiin teletilan asiakkaisiin, myös meihin. Tapahtuma johtui naapuri operaattorin laitekaapin virtalähteen häiriöstä. Haluamme korostaa, että tämä oli harvinainen tapahtuma, joka ei ole tyypillistä toiminnallemme.

Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Digitan kanssa selvittääksemme ongelman juurisyyn ja estääksemme vastaavien tilanteiden toistumisen tulevaisuudessa.

Vian aiheutti sähkönsyöttöhäiriö Digitan konesalissa. Sähköt ovat varmistettu UPS ja diesel generaattorein mutta Digitan järjestelmään oli tullut häiriö. Vian aiheuttajaa selvitetään vielä Digitan kanssa.

Mikäli ongelmia vielä esiintyy, suosittelemme käynnistämään lähiverkon aktiivilaitteita uudestaan. Mikäli yhteydet eivät edelleenkään toimi, pyydämme olemaan yhteydessä tekniseen asiakastukeemme, 020 7345 752 / support@s1networks.fi. Vikailmoituksen voit tehdä 24/7 numeroon 020 7345 753.

Pahoittelemme häiriöstä!

Sähkökatkon aiheuttama häiriötilanne tietoverkossa (korjattu)

Hieman kahden jälkeen Helenin sähköverkon alueella huomattiin lyhyen sähkökatkon aiheuttamia vikatilanteita S1 Networksin tietoverkossa.

Sähkökatkon jälkeen seuraavat alueet eivät ole palautuneet:
– Malmi ja Malmin välittömät lähialueet
– Helsingin keskustasta Pursimiehenkadun alueen yhteydet

Asiantuntijamme tekevät töitä vikatilanteen ratkaisemiseksi. Tiedotamme heti tähän lisää, kun yhteydet ovat taas toiminnassa. Arvioitu kesto: 4h

Klo 16.30: Malmilla häiriön aiheutti vikaantunut verkkolaite, sähkökatkoksesta johtuen. Vika korjaantunut.

Klo 17.15: Pursiamiehenkadun yhteyksiä palvellut laite on palannut virtoihin sähkökatkon jäljiltä.

Mikäli ongelmia vielä esiintyy, suosittelemme käynnistämään lähiverkon aktiivilaitteita uudestaan. Mikäli yhteydet eivät edelleenkään toimi, pyydämme olemaan yhteydessä tekniseen asiakastukeemme, 020 7345 752 / support@s1networks.fi. Vikailmoituksen voit tehdä 24/7 numeroon 020 7345 753.

Pahoittelemme häiriöstä!

Häiriötä tietoliikenneyhteyksissä Arabian ja Vallilan alueilla (korjattu)

Helsingin Arabianrannan ja Vallilan alueen yhteyksissä esiintyy poikkeuksellisen paljon häiriöitä.

Asentajamme on matkalla selvittämään tilannetta. Häiriötilanne on alkanut hieman ennen klo 10.

Päivitämme tiedotetta viankorjauksen edetessä.

Päivitys klo 11.24: Vika paikallistettu kuitukaapeliin. Kaapelin korjaustyöt ovat aloitettu. Arvio vian korjaantumisesta on noin 2h.

Päivitys klo 11.55: Vika korjaantunut:

Mikäli ongelmia vielä esiintyy, suosittelemme käynnistämään lähiverkon aktiivilaitteita uudestaan. Mikäli yhteydet eivät edelleenkään toimi, pyydämme olemaan yhteydessä tekniseen asiakastukeemme, 020 7345 752 / support@s1networks.fi. Vikailmoituksen voit tehdä 24/7 numeroon 020 7345 753.

Pahoittelemme häiriöstä!

Verkossa laaja häiriö 07.07.2023 (korjattu)

Runkoverkossamme oli laaja reitityshäiriö, joka alkoi klo 13:40.

Häiriö johtui vikaantuneesta runkoverkon reitittimestä, jonka perässä oli runsaasti asiakasverkkoja.

Yhteydet jouduttiin siirtämään kokonaan toisille reitittimille ja verkkoon tekemään laajoja muutoksia. Yhteydet saatiin palautettua vaiheittain klo 14:50 alkaen. Viimeiset asiakasyhteydet palautuivat klo 18:30.

Mikäli ongelmia vielä esiintyy, suosittelemme käynnistämään lähiverkon aktiivilaitteita uudestaan. Mikäli yhteydet eivät edelleenkään toimi, pyydämme olemaan yhteydessä tekniseen asiakastukeemme, 020 7345 752 / support@s1networks.fi. Vikailmoituksen voit tehdä 24/7 numeroon 020 7345 753.

Pahoittelemme häiriöstä!