Häiriötiedotteet

Häiriöitä tietoliikenneyhteyksissä

Runkoverkossa on havaittu laaja häiriö 05.09.2022 klo 9:55 alkaen, joka vaikuttaa merkittävään osaan yhteyksistämme.

Selvitämme vikaa ja tiedotamme lisää, kun ongelma tarkentuu.

Päivitys 10:05: Ongelma on ollut tarkemmin toisen runkopisteen reitittimen reitityksissä, jotka ovat tuntemattomasta syystä pudonneet hetkellisesti. Tilanne on normalisoitunut 10:05. Seuraamme tilannetta ja selvitämme syytä tarkemmin.

Päivitys 10:15: Kaikkien yhteyksien pitäisi toimia taas normaalisti. Mikäli yhteyksissä on ongelmaa edelleen, pyydämme käynnistämään lähiverkon laitteet uudestaan. Mikäli tämäkään ei auta, voit olla yhteydessä tekniseen asiakastukeen, 020 7345 752 tai laittaa viestiä support@s1networks.fi.

Päivitys 22:20: Häiriö toistui illan aikana klo 17:55, aiheuttaen jälleen paikallisia katkoja. Häiriö on rajattu johtuneeksi palvelunestohyökkäyksestä, jota verkon reunoilla toimivat pesurit eivät ole tunnistaneet riittävän nopeasti. Suodatuspalveluiden toimittajat pyrkivät tekemään muutoksia järjestelmiin, jotta vastaavia ongelmia ei enää pääsisi syntymään.

Pahoittelemme häiriötä!

Häiriöitä tietoliikenneyhteyksissä PK-seudulla 30.03.2022 (korjattu)

Pääkaupunkiseudulla on verkkohäiriö, joka on alkanut 30.03.2022 klo 11:56. Häiriö on Espoon Innopolin runkopisteessä, josta haarautuu yhteyksiä lähialueille, mm. Tapiolaan, Leppävaaraan sekä Ruoholahteen.

Asentaja on matkalla tutkimaan häiriötä. Päivitämme tiedotetta vian korjauksen edetessä.

Päivitys 12:51: Häiriö on ollut runkopisteen sähkönsyötössä. Vika on saatu korjattua ja yhteydet ovat palautuneet.

Mikäli yhteydet eivät lähde toimimaan itsestään, suosittelemme käynnistämään lähiverkon laitteet uudelleen.

Olkaa yhteydessä tukeemme, mikäli edelleen ongelmaa: 020 7345 752 – support@s1networks.fi

Pahoittelemme häiriötä!

Häiriö tietoliikenneyhteyksissä Lauttasaaressa (korjattu)

Lauttasaaressa on alkanut häiriö, joka vaikuttaa lähialueen yhteyksiin. Häiriö alkoi 18.03.2022 klo 15:24.

Syy on toistaiseksi vielä tuntematon. Asiantuntija on matkalla paikanpäälle selvittämään vikaa.

Päivitämme tiedotetta viankorjauksen edetessä.

Päivitys 17:00: Paikalliseen keskukseen tuleva runkokuitu on poikki. Viankorjaus on käynnissä. Korjausaikataulua ei ole toistaiseksi vielä tiedossa.

Päivitys 17:35: Häiriö liittyy laajempaan kuituvikaan alueella. Korjaustöiden on arvioitu valmistuvan klo 21 mennessä.

Päivitys 19:20: Häiriö on saatu korjattua ja yhteydet ovat palautuneet ennalleen.

Mikäli yhteydet eivät toimi edelleenkään suosittelemme käynnistämään lähiverkon laitteet uudestaan. Tarvittaessa voitte olla yhteydessä asiakastukeemme 020 7345 753 tai support@s1networks.fi .

Pahoittelemme häiriötä!

Häiriö tietoliikenneyhteyksissä Espoossa (korjattu)

Espoon Haukilahden keskuksessa on häiriö, joka on alkanut 15.03.2022 klo 09:22 alkaen. Häiriö vaikuttaa myös lähialueen yhteyksiin muutaman kilometrin säteellä.

Ongelma on rajattu runkoyhteyteen. Viankorjaus on käynnissä. Päivitämme tiedotetta korjauksen edetessä.

Päivitys 12:20: Kuitu on poikki. Runkoverkko-operaattorin alihankkija on lähetetty korjaamaan vikaa. Arvioitu korjaus aika on klo 18:00 mennessä.

Päivitys 17:35: Kuitu on saatu korjattua ja yhteydet ovat palautuneet.

Mikäli yhteydet eivät toimi katkon jäljiltä normaalisti, suosittelemme käynnistämään lähiverkon laitteet uudestaan. Tarvittaessa voitte olla yhteydessä tekniseen asiakaspalveluun, 020 7345 753 tai support@s1networks.fi

Pahoittelemme häiriötä ja pitkään kestänyttä korjausta!

Häiriöitä tietoliikenneyhteyksissä PK-seudulla 17.01.2022 (korjattu)

Pääkaupunkiseudulla on laaja verkkohäiriö, joka on alkanut 17.01.2022 klo 13:07.

Asentaja on matkalla runkopisteeseen tutkimaan häiriötä. Päivitämme tiedotetta viankorjauksen edetessä.

Päivitys 13:30: Asiakkailta saadun tiedon mukaan ympäri keskustaa on ollut sähkökatkos. Todennäköinen aiheuttaja on virtapiikki, joka on hajottanut paikallisen runkopisteen UPS-laitteen.

Päivitys 13:45: Häiriö on saatu korjattua ja laitteet siirretty ehjän UPS:n perään.

Mikäli yhteydet eivät lähde toimimaan itsestään, suosittelemme käynnistämään lähiverkon laitteet uudelleen. On myös mahdollista, että virtapiikki on rikkonut päätelaitteen tai muita verkkolaitteita.

Olkaa yhteydessä tukeemme, mikäli edelleen ongelmaa: 020 7345 752 – support@s1networks.fi

Pahoittelemme häiriötä!

WhatsApp chat