Kuluuko työpäiväsi tiimalasia tuijottaessa? Latautuvatko tiedostot kohtuuttoman hitaasti? Huono nettiyhteys on hyvin usein syynä tämänkaltaisiin ongelmiin. Yrityksen tarpeisiin nähden riittämätön nettiyhteys aiheuttaa hitautta ja keskeytyksiä ihmisten työpäivään verottaen niin työtehoa kuin -hyvinvointiakin. Onpa kyse sitten asiantuntijaorganisaatiosta tai vähittäiskauppiaasta, on toimiva ja varma nettiyhteys edellytys sujuvan liiketoiminnan pyörittämiselle.
Yritysnetin tulee palvella työelämän vaatimuksia
Nettiyhteyksien tulisi palvella tämän päivän työympäristöä. Internetin syntyminen ja yhteyksien yleistyminen ovat siivittäneet digitaalisen tekemisen siirtymistä pilveen. Aiemmin ohjelmistot sijaitsivat yrityksen omilla palvelimilla, mutta tänä päivänä niin dataa kuin järjestelmiäkin pystytään hallinnoimaan pilvipalveluiden kautta. Nettiyhteyden ansiosta voidaan niin ohjelmistot kuin reaaliaikainen datakin välittää kaikille käyttäjille ja minne tahansa verkkoselaimen avulla. Myös etätyökulttuurin vahvistuminen on kasvattanut odotuksiamme nettiyhteyden toimivuutta kohtaan. Työympäristössä tapahtuneen kehityksen johdosta on yhteyksien nopeus avainasemassa, nyt ja tulevaisuudessa.
Yrityksen tarpeisiin nähden riittämätön nettiyhteys ilmenee tasaiseen tahtiin esiintyvinä yhteyskatkoksia, järjestelmien hitautena ja videoneuvotteluissa ilmenevinä häiriöinä. Videokokousta haittaavat tekniset ongelmat vievät helposti suuren osan sovitusta neuvotteluajasta vieden huomiota käsiteltävältä aiheelta. Videoyhteyden pätkiessä koittaa moni luovia tilanteessa parhaansa mukaan esimerkiksi ottamalla kuvajaon pois tai liittymällä kokoukseen uudestaan. Yhteysongelmien kanssa kamppailu heijastuu ikävästi kokouksen tunnelmaan. Etenkin asiakastapaamisissa tulisi voida luottaa siihen, että tekniikka pelaa moitteettomasti.
Työntekijä ansaitsee toimivan nettiyhteyden
Netin hitauden ja siitä aiheutuvien ongelmien vuoksi voi työntekijöillä mennä hurja määrä työaikaa hukkaan: sähköpostin lähettäminen ei onnistu, tiedostojen lataaminen katkeaa, ohjelmistot kaatuilevat jne. Netin pätkiessä on moni ottanut tavakseen katkaista virrat reitittimestä ja käynnistää se uudelleen. Uudelleenkäynnistys voi tuoda hetkellisen ratkaisun tilanteeseen vieden jokaisella kerralla kuitenkin 5-15 minuuttia työntekijöiden työajasta. Kuulostaako tutulta?
Työn tulisi sujua ilman, että nettiyhteyksien ja työskentelyn sujuvuutta joutuu etukäteen jännittämään. Pitäisihän meidän jokaisen pystyä johtamaan omaa työtämme ja ajankäyttöämme. Työhyvinvoinnista kiinnostunut työnantaja ymmärtää, minkälainen vaikutus katkeilevalla nettiyhteydellä on ihmisten työtehoon ja jaksamiseen. Työn jatkuva keskeytyminen tai työssä ilmenevät häiritsevät esteet luetaan psyykkisiksi kuormitustekijöiksi, jotka voivat pitkään jatkuessaan olla terveyden kannalta haitallisia.
Moni tyytyy huonoon nettiyhteyteen miettimättä sen kummemmin siitä aiheutuvia kustannuksia. Toimiston reitittimen uudelleen käynnistämisestä voi tulla yksi rutiini muiden joukkoon.
Hanki nopea yritysnetti ja nosta työtehoa
Moni empii nettiyhteytensä päivittämistä muutamaa kymppiä kalliimpaan. Hitaasta yhteydestä ja kehnoista sisäverkon laitteista johtuvasta työtehon ja -tyytyväisyyden laskusta voi yritykselle aiheutua kuitenkin tätä monin kerroin korkeammat kustannukset. Myös hidastuneen työtahdin vaikutus asiakkaan saamaan palveluun on asia, jota ei tule aliarvioida.
Vastaako yrityksesi nettiyhteys työelämän tarpeita? Jo pienellä kuukausierän kasvattamisella on mahdollista kasvattaa merkittävästi ihmisten työtehoa ja -viihtyvyyttä nopeamman nettiyhteyden keinoin. S1 Networksiltä saat luotettavimman valokuituyhteyden järkevään hintaan. Ota yhteyttä!
Ota yhteyttä, niin laitetaan yhdessä yrityksenne nettiyhteydet ja tietoturva huippukuntoon!
Mika Baggström
myyntijohtaja
mika@s1networks.fi
+358 40 0612 672
Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä
IT-palvelujen keskittäminen kannattaa
IT-ympäristöä olisi hyvä voida valvoa kokonaisuutena yhden palveluntarjoajan toimesta, mikä tekee vian määrittämisestä huomattavasti helpompaa. Mahdollisissa vikatilanteissa tulisikin voida toimia johdonmukaisesti.
Yrityksen tietoturva – huomioi nämä
Verkkourkinta, joka tunnetaan myös termeillä phishing tai tietojenkalastelu, sekä haittaohjelmien hyökkäykset ovat tätä päivää. Myös palvelujenestohyökkäykset ovat kasvava ongelma.
Näin operaattorin vaihto toimivampaan käytännössä toimii
Moni voi mieltää nettiliittymän vaihtamisen aikaa vieväksi ja hankalaksi rupeamaksi, mutta tämä olettamus ei pidä paikkaansa.