Radioyhtiö NRJ Finland Oy:n maajohtaja Esa Lahdenpää on tyytyväinen: ”Saimme S1:ltä nopean valokuituyhteyden aiempaa yhteyttä huomattavasti edullisemmin. Tässä on todellakin hyvä hinta-laatusuhde!”
NRJ:n verkkoliikenne toimii nyt S1 Networksin toimittamalla 1 gigabitin yhteydellä. Aiemmin sillä oli käytössään kaistaa noin kolmasosa eli 300 megabittiä. Uusi yhteys on siis paljon nopeampi – mutta myös halvempi.
”Vanha yhteytemme oli hitaampi, epävakaampi ja kalliimpi. Aiempi versio tuntui liian hitaalta työhömme. Nyt saimme nopeamman yhteyden myös edullisemmin. Vaihto uuteen kannatti tehdä siis heti”, sanoo maajohtaja Esa Lahdenpää.
Laske, paljonko valokuituyhteys maksaisi sinun yrityksellesi!
Radio NRJ:ssä työskentelee noin 25 henkilöä Helsingin Lauttasaaressa, mutta yhtiöllä on samassa rakennuksessa vuokralaisena myös muita viestintä- ja markkinointialan yrityksiä.
”Tarvitsemme kaikki nopeita yhteyksiä työssämme. Täällä liikutellaan verkon kautta paljon ääntä, liikkuvaa kuvaa ja kuvaa. NRJ:n puolella esimerkiksi siirrämme ja vastaanotamme joka päivä isoja radiomainostiedostoja. Yhteyksien pitää toimia silloin nopeasti ja varmasti”, Lahdenpää kuvailee.
NRJ on valtakunnallinen radiokanava, jolla on noin 446 000 viikkokuuntelijaa ja jonka kuuluvuusalueella asuu noin viisi miljoonaa suomalaista. Hittimusiikkia soittavan NRJ:n tarjontaan kuuluvat vahvasti myös digitaaliset sisällöt kanavan omilla nettisivuilla sekä sosiaalisen median palveluissa.
Asiakas arvostaa henkilökohtaista palvelua
S1 Networks pitää säännöllisesti huolta, että asiakkaan yhteysnopeus on riittävä, ja kertoo heti, mikäli muutoksia kannattaisi tehdä.
”Jos huomaamme, että asiakkaan nykyinen valokuituyhteys ei riitä, ehdotamme heti nopeuden nostoa. Mutta kerromme myös, jos työhön näyttää riittävän vähempikin nopeus. Asiakkaamme arvostavat sitä, että pidämme heidän puoliaan valvomalla, että käytössä on aina kullekin sopiva nopeus”, kertoo S1:n myyntijohtaja Mika Baggström.
Esa Lahdenpää arvostaa tätä erityisen paljon.
”Aloitin maajohtajan työssäni kesällä 2018. Vuoden aikana huomasin ja sain kuulla myös henkilöstöltä, että tietoliikenneyhteydet kaipaisivat parantamista. Sain alkusysäyksen palvelun vaihtoon siitä, etten löytänyt vanhalta palvelutarjoajaltamme nopeasti tietoa, kuka on yhteyshenkilömme ja mihin ylipäätään voin ottaa yhteyttä, kun nopeus tökki. S1 ratkaisi ongelmamme kertaheitolla”, Lahdenpää kertoo.
S1 on toteuttanut asiakkailleen jopa 10 gigabitin yhteyksiä, ja vielä nopeampiakin on mahdollista tehdä. Valokuidussa kaistaa voi lisätä miltei rajattomasti.
”Arvostan, että alan ammattilaiset seuraavat puolestamme tietoliikenteen sujuvuutta ja kertovat itse meille, jos muutoksia kannattaa tehdä. Otan todella mielelläni neuvosta vaarin alan asiantuntijalta. Saimme myös heti oman yhteyshenkilön, jolle soittaa, jos on ongelmia. Tällainen on oikeasti hyvää palvelua asiakkaan kannalta”, Lahdenpää sanoo.
Lue myös
Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä
Traficomin kaavailemat muutokset sääntelyyn ovat haitallisia kaikille, erityisesti PK-yrityksille.
Suomen tietoliikennemarkkinoiden kilpailu on uhattuna Traficomin ehdottamien muutosten myötä. HMV-sääntelyn (huomattavan markkinavoiman sääntely) purkaminen suurimmissa kaupungeissa poistaisi pienempien teleyritysten mahdollisuuden käyttää suurten operaattoreiden verkkoja, mikä johtaisi asiakasyrityksille haitalliseen kilpailun vähenemiseen, hintojen nousuun ja palvelutason laskuun.
Mitä vaihtoehtoja VMwaren hinnankorotukset jättävät yrityksille?
Jos yritys on jäänyt Broadcomin yksipuolisen määräysvallan jalkoihin, mitä vaihtoehtoja sillä on? S1 luopui VMwaren käyttämisestä ja loi oman ratkaisunsa.
VMwaren hinnat nousivat pilviin – mitä nyt? Mitä vaihtoehtoja yrityksillä on tilanteen ratkaisemiseksi?
Digitaalisen liiketoiminnan yksi toistuva tarina on miten voima ja valta keskittyvät suurille pelureille. Näin kävi myös virtualisointipalveluiden osalta, kun teknologiajätti Broadcom osti virtualisointipalveluista sen tunnetuimman eli VMwaren loppuvuodesta 2023.
Hel Goodsin huono verkkoyhteys näkyi asiakkaille asti
Ison asiakkaan videopalaverissa heittämä tokaisu paremman netin tarpeellisuudesta laittoi lopulta verkkouudistuksen liikkeelle.