Pystytkö pitämään asiakaslupauksesi, jos verkkosi takkuaa?

Lupasit asiakkaallesi jotakin. Se annettu lupaus on yrityksen tärkein pääoma (kyllä, rahakin on tärkeää mutta ilman luottamusta ei ole rahaakaan). Ehkä lupaus koski nopeaa palvelua, sujuvaa yhteistyötä tai luotettavaa asiantuntijuutta. Ja sitten verkkosi alkoi pätkimään. Pystytkö pitämään asiakkaallesi antamasi lupauksen? Verkko on yrityksen näkymätön selkäranka, jonka toiminta vaikuttaa pitkälti kaikkeen mitä yrityksessä tapahtuu: asiakaspalvelun vasteaikaan, työntekijöiden tehokkuuteen, toimituskykyyn ja tietoturvan tasoon, muutamia mainitaksemme. Kun verkko toimii, kukaan ei huomaa tai ajattele sitä. Kun se pettää, sen huomaa koko organisaatio ja ennen pitkää myös asiakas. Vaikka yritysverkko on tekninen asia, sillä on suora vaikutus liiketoiminnan kykyyn tuottaa arvoa, erityisesti silloin kun se ei toimi toivotusti.

Asiakkaasi ei näe verkkoasi, mutta…

Asiakkaasi näkökulmasta verkkosi on näkymätön asia, eikä se kenties herätä intohimoja suuntaan tai toiseen. Eikä sen tarvitsekaan. Mutta auta armias jos sähköpostiin vastaaminen kestää tavallista pidempään, tilausjärjestelmä pätkii esimerkiksi verkkokaupassa tai lasku katoaa matkalla. Pahimmillaan koko digitaalinen myyntikanava voi olla pois pelistä, eli asiakas ei pysty ostamaan verkosta ja mitä luultavimmin siirtää katseensa kilpailijasi tarjoomaan.

Verkko on yrityksen näkymätön selkäranka, jonka toiminta vaikuttaa pitkälti kaikkeen mitä yrityksessä tapahtuu.

Myös tietoturva on osa tätä kokonaisuutta. Verkko kun ei ole pelkkä tiedonsiirtokanava, vaan myös portti yrityksen hallussa oleviin tietoihin, asiakasrekisterit mukaan lukien. Arkaluontoisten tietojen on syytä pysyä poissa vääristä käsistä. Sopivasti mitoitettu tietoturva pitää huolen tästä. Moiset asiat voivat asiakkaasi mielestä tarkoittaa lupauksen pettämistä: yritys, joka lupasi toimia luotettavasti, ei pystykään siihen. Usko tai älä, yksi tällainen katkennut asiakassuhde voi maksaa enemmän kuin koko verkon ylläpito vuodeksi.

Töiden sujuvuus on osa asiakaslupausta

Verkon toimivuus vaikuttaa myös työntekijöiden arkeen. Katkokset, viiveet ja pätkimiset hidastavat työntekoa ja syövät tehokkuutta. Kun verkko toimii saumattomasti, Teams-palaverit sujuvat ja alkavat ajallaan, asiakirjat ja järjestelmät avautuvat ja asiakas saa odottamansa vastauksen viiveettä. Verkon toimiessa työntekijät voivat keskittyä olennaiseen: asiakkaiden palvelemiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Hyvä verkko ottaa huomioon myös tulevat vaatimukset

Toimintaympäristöt muuttuvat jatkuvasti: digitalisaatio, hybridityö, uudet teknologiat kuten tekoäly, kasvattavat verkon kuormaa ja asettavat uusia vaatimuksia sen toiminnalle. On hienoa, jos verkko toimii tänään ja vielä hienompaa, jos se pystyy vastaamaan huomisen haasteisiin. Säännöllinen ylläpito ja kehittäminen varmistavat, että yrityksen kilpailukyky ei jää ainakaan verkon suorituskyvystä kiinni.

Verkon toimivuus vaikuttaa paitsi työntekijöiden myös asiakkaidesi arkeen.

Mistä S1 Networksin yritysverkko koostuu?

Yritysverkko on kokonaisuus, joka koostuu:

  • Valokuituyhteydestä
  • Verkkolaitteista, jotka varmistavat verkon tasaisen ja luotettavan toiminnan jokaiselle käyttäjälle
  • Tietoturvasta
  • Suunnittelusta ja ylläpidosta

 

Valokuitu luo nopean ja luotettavan perustan, verkkolaitteet takaavat sujuvan sisäverkon ja tietoturva varmistaa jatkuvan suojan. Suunnittelu, ylläpito ja valvonta pitävät huolen siitä, että verkko skaalautuu yrityksen tarpeiden mukaan ja toimii luotettavasti vuorokauden ympäri.

Yritysverkko, jonka avulla lunastat asiakaslupauksesi

Alussa puhuimme asiakaslupauksen lunastusvalmiudesta. Tarjoamamme kokonaisratkaisun avulla lunastat asiakaslupauksesi mennen tullen (ja tähän ostos-TV:stä tuttu) eikä siinä vielä kaikki. Verkkomme 99,9 % toimintavarmuuden lisäksi saat käyttöösi:

Asiantuntemuksen, jonka avulla suunnittelemme verkot yrityksesi todellisen tarpeen mukaan, emme “one size fits all” -ratkaisuna.

Jatkuvan ylläpidon, koska verkko ei pysy kunnossa peukaloita pyörittelemällä. Huolehdimme, että verkkosi on aina ajantasainen mukaan lukien päivitykset ja mahdolliset ongelmanratkaisutilanteet.

Skaalautuvuuden, joka takaa sen, että verkko elää liiketoiminnan mukana ja skaalautuu ylöspäin tai alaspäin tarpeen mukaisesti.

Tietoturvan, joka pitää huolta yrityksen toiminnan kannalta kriittisestä tiedosta.

Asiakkaalle eli sinulle tämä tarkoittaa sitä, että verkko toimii aina. Jos ongelmia ilmenee (ongelma=toimintavarmuutemme puuttuva 0,1 %), ne ratkaistaan nopeasti ja saat aina henkilökohtaista palvelua. Kun verkko toimii, työntekijät voivat tehdä työnsä tehokkaasti, asiakkaat saavat palvelua nopeasti ja yrityksesi lupaukset pitävät.

Ota yhteyttä, niin laitetaan yhdessä yrityksenne nettiyhteydet ja verkko huippukuntoon!

Mika Baggström
myyntijohtaja
mika@s1networks.fi
+358 40 0612 672

Varataanko nopea 15 minuutin keskustelu? Voit varata sopivan ajan tästä.

Sinua saattavat kiinnostaa myös nämä

Taloyhtiön netti tuo säästöä asukkaille

Toimivalle ja luotettavalle nettiyhteydelle on tarvetta. Nykyisin onkin mahdollista hankkia keskitetty Internet-yhteys taloyhtiöihin. Kyseessä on taloyhtiön netti.
Tiesitkö, että taloyhtiön netti tuo rahallista säästöä asukkaille?